REGULAMIN
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej www.smallsteps.pl, której właścicielem jest Sławomir Jaworski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Fortis Sławomir Jaworski, Ul. Dębowa 1, 46-024 Kolanowice, NIP 9910283235,
kontakt: e-mail: kontakt@smallsteps.pl, tel: 575 487 442.
Twórcą treści cyfrowych sprzedawanych w Sklepie oraz osobą udzielającą konsultacji jest Katarzyna Burtna.
§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Blog – blog funkcjonujący pod adresem strony: www.smallsteps.pl
- Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Produkt cyfrowy – produkt wytwarzany i dostarczany w postaci cyfrowej, dostępny w Sklepie, w szczególności: e-booki, workbooki, karty pracy, szkolenia, konsultacje,
- Regulamin – niniejszy regulamin, widniejący pod adresem: www.smallsteps.pl/regulamin-sklepu
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem: www.smallsteps.pl/sklep
- Sprzedawca – Sławomir Jaworski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Fortis Sławomir Jaworski, Ul. Bocianowa 31a, 46-022 Zawada, NIP 9910283235.
§ 2 Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów cyfrowych w postaci kursów i szkoleń on-line, webinarów, ebooków, workbooków, kart pracy, a także konsultacji. Sprzedawca świadczy również na rzecz użytkowników usługę w postaci wysyłki newslettera, jeśli użytkownik wyraził na nią zgodę.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze strony internetowej www.smallsteps.pl oraz ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Zabronione jest korzystanie ze strony internetowej www.smallsteps.pl oraz ze Sklepu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy. Zabronione jest dostarczanie informacji o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności cywilnej, karnej lub administracyjnej, za korzystanie z ze strony internetowej ww.smallsteps.pl oraz ze Sklepu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu oraz z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu ze strony internetowej www.smallsteps.pl oraz ze Sklepu mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości na następujących adres e-mail: kontakt@smallsteps.pl. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w możliwie najkrótszym czasie, pozwalającym na pełną diagnostykę zaistniałego zdarzenia, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dokonania zgłoszenia.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu strony internetowej www.smallsteps.pl oraz Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością strony internetowej www.smallsteps.pl z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
- Do korzystania ze strony internetowej www.smallsteps.pl, do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu oraz korzystania z Produktów cyfrowych nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej,
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto pocztowe e-mail,
- standardowy odtwarzacz plików wideo,
- standardowa przeglądarka plików pdf.
§ 3 Składanie i realizacja zamówienia
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient, albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który założy konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto w trakcie składania zamówienia.
- W celu złożenia zamówienia należy wybrać Produkt cyfrowy będący przedmiotem zamówienia, a następnie podejmować kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu.
- Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Kupującego danych wskazanych w formularzach, w zależności od wybranej opcji (osoba fizyczna/przedsiębiorca):
- imienia i nazwiska, nazwy (w przypadku przedsiębiorców),
- adresu,
- adresu e-mail,
- NIP (w przypadku przedsiębiorców),
- nazwy konta użytkownika, jeśli Kupujący takie posiada.
- Po podaniu danych, o których mowa powyżej, Kupujący ma możliwość założenia konta w Sklepie.
- Przed potwierdzeniem złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do:
-
- akceptacji Regulaminu oraz Polityki Prywatności; akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia;
- wyrażenia zgody na dostarczenie treści cyfrowych lub rozpoczęcie świadczenia usług przed terminem do odstąpienia od umowy; wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale w przypadku jej braku nie będzie możliwości złożenia zamówienia;
- Kupujący potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, który wskazuje na konieczność zapłaty za zamówienie. Kupujący wyraża w ten sposób wolę zawarcia umowy na warunkach określonych w Regulaminie.
- Jeżeli przedmiotem zamówienia jest konsultacja online:
- Kupujący proszony jest, aby przed zakupem konsultacji w sklepie, skontaktował się telefonicznie bądź przez pocztę e-mail (dane kontaktowe podane na stronie Kontakt) w celu wybrania dla siebie dogodnego terminu.
- Przy sesjach online płatności dokonuje się z góry.
- Kupujący otrzymuje wiadomość z prośbą o potwierdzenie terminu konsultacji oraz jej opłacenie minimum 3 dni przed terminem konsultacji. W dniu otrzymania wiadomości Kupujący proszony jest o potwierdzenie konsultacji oraz dokonanie płatności (w przypadku konsultacji online) do godziny 18:00. W innym wypadku konsultacja zostaje anulowana.
- Kupujący może dokonać płatności za konsultację przechodząc na stronę Sklepu, wkładając ją do koszyka i postępując zgodnie z dalszymi krokami.
- W przypadku konsultacji, szkoleń, które zamówił Kupujący, a które są dostępne w Sklepie – realizacja usługi nastąpi w terminie indywidualnie uzgodnionym przez strony, w terminie wybranym przez Kupującego lub w terminie wskazanym w opisie danego Produktu.
- Kupujący ma możliwość zmiany terminu konsultacji lub bezkosztowego odwołania zakupionej konsultacji, jednak nie później niż 24 godzin przed ustalonym terminem. W tym celu Kupujący zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o chęci zmiany terminu lub o odwołaniu zakupionej konsultacji, za pomocą wiadomości e-mail na adres kontakt@smallsteps.pl lub telefonicznie i wskazaniu numeru konta bankowego, na który mają zostać zwrócone wpłacone przez Kupującego środki.
- Konsultacje online odbywają się za pośrednictwem Skypa’a lub innego komunikatora wskazanego przez Sprzedawcę.
- Jeżeli przedmiotem zamówienia są Produkty cyfrowe niebędące konsultacją (karty pracy, ebooki, webinary, kursy):
- Kupujący zobowiązany jest dodać wybrane przez siebie produkty do koszyka, a następnie podejmować kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu.
- Jeśli Kupujący wybiera formę zakupu jako gość, otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail link do pobrania zakupionego Produktu. Jeśli Kupujący zakłada konto klienta – na adres e-mail automatycznie zostają mu przesłane dane do logowania.
- W przypadku Produktów cyfrowych wysyłka Produktu do pobrania lub dostęp do danego kursu online następuje zazwyczaj niezwłocznie po dokonaniu i zaksięgowaniu płatności, chyba że inaczej zaznaczono w opisie danego Produktu elektronicznego (szczególnie w przypadku przedsprzedaży danego Produktu). Link do pobrania produktu cyfrowego (ebook, workbook ) będzie aktywny 14 dni. Dostęp może też być udzielany cyklicznie, zgodnie z programem kursu i terminami wskazanymi w opisie kursu.
- W przypadku kursów on-line, dla Kupującego może zostać utworzone konto w ramach platformy kursowej, a dane dostępowe zostaną przesłane w ramach wiadomości e-mail.
- Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest e-mailem wysłanym na adres mailowy podany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
- Umowę sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.
- Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura (imienna lub na firmę, jeśli zostały podane dane firmy) w wersji elektronicznej, która zostaje przesłana do Kupującego automatycznie, w formie elektronicznej, na co Kupujący niniejszym wyraża zgodę.
- W sytuacji, gdy Kupujący nie otrzyma zamówienia w przeciągu 3 dni roboczych od dokonania płatności, zalecane jest sprawdzenie folderu SPAM, a następnie ewentualnie kontakt ze Sprzedawcą: kontakt@smallsteps.pl
- Przy składaniu zamówienia, możliwe jest również zapisanie się na newslettera, poprzez który Kupujący będzie otrzymywał informacje o promocjach, nowych produktach itp.
§ 4 Ceny produktów/usług i płatności
- Ceny Produktów cyfrowych i konsultacji indywidualnych zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto i zawierają podatek VAT oraz wszelkie inne składniki.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen prezentowanych na stronach internetowych Sklepu, wycofywania oraz wprowadzania nowych produktów lub usług, przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian, o których mowa powyżej.
- Jedyną dostępną opcją płatności w Sklepie jest płatność elektroniczna.
- Kupujący dokonuje płatności za pośrednictwem serwisu tpay.com, którego właścicielem i operatorem jest Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Św. Marcin 73/6, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000412357, numer NIP 7773061579, REGON 300878437.
§ 5 Odstąpienie od umowy
- Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do Regulaminu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
-
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Od dnia 1 stycznia 2021 roku, postanowienia dotyczące możliwości odstąpienia od umowy, wskazane powyżej, będą stosowane odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- W sytuacji, w której w formularzu zamówienia podano dane przedsiębiorcy (takie jak NIP, REGON itp.), domniemywa się, że Kupujący nie jest Konsumentem i że zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą oraz że umowa posiada dla niego charakter zawodowy.
- Kupujący niebędący Konsumentem, który chce skorzystać z uprawnień, o których mowa powyżej, musi wykazać, że zawarta umowa jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, w szczególności przedstawiając Sprzedawcy odpowiednie dokumenty (np. wydruk z CEIDG z danymi aktualnymi na moment zawarcia Umowy sprzedaży).
§ 6 Reklamacje
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć produkty wolne od wad.
- W przypadku wystąpienia wady Produktu, Konsument ma możliwość złożenia reklamacji na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi. Kupujący może składać reklamacje dotyczące zakupionego Produktu lub samego procesu zakupowego.
- Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym: złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, żądać wymiany Produktu na wolny od wad, żądać usunięcia wady.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Konsumenta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Reklamacja powinna zostać przesłana na adres e-mail Sprzedawcy kontakt@smallsteps.pl.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli reklamacja zostanie zgłoszona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.
- W przypadku Użytkowników niebędących Konsumentami rękojmia zostaje wyłączona.
§ 7 Dane osobowe i pliki cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem Polityka Prywatności.
§ 8 Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że Produkty dostępne na stronie Sklepu objęte są ochroną prawa autorskiego, które przysługuje Sprzedawcy.
- Produkty cyfrowe, w tym szczególnie workbooki, karty pracy, mogą być wielokrotnie wykorzystywane w pracy z klientem (w gabinecie, klasie, świetlicy itp.), drukowane na potrzeby własne, lub prowadzonych zajęć, konsultacji.
- Pojedyncze strony mogą być przesyłane (mailowo) lub udostępniane klientom, uczniom, osobom, z którymi Kupujący podejmuje pracę.
- Strony „interaktywne” z edytowalnym polami mogą być udostępniane klientom lub przesyłane na maila.
§ 9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z umowami zawartymi na podstawie Regulaminu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 10 Informacje dodatkowe.
W przypadku, gdy proces konsultacji zostanie zakończony decyzją o podjęciu terapii, klientowi nie będą wysyłane wiadomości przypominające o spotkaniu. Ustalany jest razem z klientem dzień oraz konkretna godzina zarezerwowana właśnie dla niego. Wówczas bezkosztowe odwołane sesji możliwe jest w sytuacjach nagłych, niemożliwych do przewidzenia, do 24 godzin przed spotkaniem. W innym wypadku sesja jest pełnopłatna. Wszelkie informacje na temat procesu terapii, kosztów, odwołania wizyt omawiane są z klientem na spotkaniu i zawarte w pisemnym kontrakcie terapeutycznym.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Regulamin jest integralną częścią zawieranej między Kupującym a Sprzedawcą umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2021 roku.
Załącznik nr 1 do regulaminu
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz adres e-mail]
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.