Potrafię.

Kartę „Potrafię” wykorzystuję zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, do poszukiwania zasobów, mocnych stron.

Można ją wykorzystywać na różne sposoby (podane poniżej są jedynie przykładami):

  • dziecko/dzieci zaznaczają po prostu umiejętności, które mają oraz poszukują „jeszcze”, tych których nie ma na karcie
  • łączę pracę z kartą z kartami od Asi z  Edukowisko.pl
  • dziecko/dzieci zaznaczają to, co potrafią, a kwadraciki zamalowują w takim stopniu, w jakim według nich posiadają daną umiejętność
  • dziecko/dzieci zaznaczają to, co już potrafią i określają obok na skali, w jakim stopniu daną umiejętność posiadają. Może być to wstęp do rozmowy o tym: czego chcieliby więcej? Jaki może być pierwszy krok, aby się do tego przybliżyć? Kto może im w tym pomóc?
  • korzystam, kiedy pracuję nad konkretnym obszarem, np. nad odwagą. Dziecko standardowo zaznacza to, co chce. Po jakimś czasie kieruję rozmowę na temat odwagi. „O, tu mamy również odwagę”. Ile jest jej teraz? Czy kiedyś było jej więcej? Kiedy to było? Co wtedy było inaczej? Jak dziecko to wówczas zrobiło?

 

Do pobrania: Potrafię.

Dodaj komentarz

Close Menu
×

Koszyk