Mała książeczka – jedna z tych na sklepowych półkach, w których wnętrzu znajdziemy naklejki, kolorowe “paseczki” do zrobienia bransoletek. I pewnie nigdy by do mnie nie trafiła, gdyby nie fakt, że moja córka dostała ją w prezencie. Długo leżała “nieużywana”. W końcu córka postanowiła ją “pokolorować” i wtedy zobaczyłam ją ja :). Możecie wyobrazić sobie co było dalej … kupiłam kolejny egzemplarz i od tej pory to jedna z tych, po które chętnie sięgam w swojej pracy, a dzieci ją kochają. Cała opiera się na filmie ” W głowie się nie mieści” oraz na jego bohaterach.
W środku znajdziecie:
- piękne, kolorowe obrazki bohaterów filmu “W głowie się nie mieści”
- Krótkie “notatki” skłaniające dzieci do refleksji na temat przeżywanych emocji oraz informacje dotyczące uczuć, np. “Zastanawiasz się do czego potrzebne są emocje? To proste – pomagają radzić sobie z ważnymi wydarzeniami i odpowiednio na nie reagować. Dzięki nim inni widzą w jakim jesteś nastroju, a Ty też możesz odczytać ich uczucia”
- miejsca przeznaczone do rysowania, wklejania zdjęć, wycinków z gazet, np. ” Witaj w Przystani Smutku! Tutaj możesz ukoić swój żal…Rysuj, pisz, bazgrol, wklejaj wszystko, co kojarzy ci się z tym uczuciem”
- Informacje o tym, jak mogą “objawiać się” emocje, jakimi myślami, odczuciami z ciała
- łamigłówki, labirynty, zadania z bohaterami filmu
- kalendarz z ważnymi datami
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci w wieku szkolnym. W środku mamy wskazówki, co zrobić, aby pierwszy dzień w szkole okazał się fantastyczną przygodą oraz “termometry emocji” dotyczące tego, jak dziecko czuło się dzisiaj w szkole, a jak w domu.
Jednak ja korzystałam z niej również w pracy ze starszymi przedszkolakami. Jest naprawdę fantastyczna. Można ją kserować w zależności od potrzeb i tworzyć z dziećmi ich własne “Dzienniki uczuć”: rozmawiać, kolorować, wklejać.
Świetna do kształtowania świadomości własnych emocji i wielu aspektów z nimi związanymi: rozpoznawania, nazywania, utrwalania, przepracowywania trudnych momentów, wydarzeń. Jest to taki “mini przewodnik” po emocjach dla dzieci.
Można z niej korzystać w domu, w pracy z dziećmi w szkole, przedszkolu. Sprawdzi się zarówno na zajęciach indywidualnych, jak i grupowych. Może być “bazą” do wielu zabawa, zajęć z dziećmi.