“Żelowy labirynt”

Koncentracja uwagi to umiejętność, dzięki której potrafimy skupić i utrzymać uwagę na określonych zadaniach, czynnościach. U malutkich dzieci występuje uwaga mimowolna – bez udziału woli, czyli taka, która przyciągana jest przez atrakcyjny bodziec, nagły dźwięk, pojawienie się czegoś w polu widzenia. Uwaga dowolna ( którą możemy świadomie kierować, skupiać na konkretnych czynnościach, zadaniach) zaczyna rozwijać się około 3 roku życia i jest doskonalona przez kolejne lata.

Najważniejsze 🙂 Koncentrację uwagi można ćwiczyć. Wiele jest zabaw, ćwiczeń, pomysłów na to, jak to robić. Ja mam dzisiaj dla Was labirynt – ale nie taki zwykły :).

Potrzebujecie:

  1. woreczek strunowy ( duży – mój jest prawie taki, jak kartka a3)
  2. żel do włosów ( przezroczysty)
  3. mały pomponik, miekką kuleczkę
  4. kartkę z narysowanym lub wydrukowanym labiryntem ( wielkości woreczka)

Jak to robimy:

Na kartce rysujemy labirynt. Do woreczka wrzucamy “kulkę”, wyciskamy żel i zamykamy. Wypełniony woreczek przykładamy na labirynt i gotowe 🙂 Teraz tylko trzeba znaleźć drogę do wyjścia.

Coś jest w tej zabawie, ale dzieci ją uwielbiają 🙂 A do tego ćwiczą koncentrację uwagi :).

Labirynt możecie narysować sami ( albo z dzieckiem – świetna zabawa)  – jest to fajne, bo stopień trudności dopasowujecie do konkretnego dziecka. Czasami robiłam też tak, że “po drodze” znajdowały się “utrudnienia” – np. buźki z emocjami do zebrania. O każdej emocji sobie dodatkowo rozmawialiśmy: kiedy się pojawia, co się z nami dzieje, co możemy z nią zrobić.

Labirynt można również znaleźć w internecie i wydrukować.

 

Dodaj komentarz

Close Menu
×

Koszyk