Emocje i Kolorowy potwór.

Tym razem w oswajaniu emocji pomoże nam Kolorowy potwór i kolorowe kamienie ( kamienie pomalowane  są zwykłymi farbkami – dzieci miały frajdę :).  Zabawa ta pomaga w nazywaniu, rozpoznawaniu emocji.  Przyglądaniu się własnym emocjom i ich przyczyną, sposobom radzenia sobie z emocjami, temu co dzieje się z naszym ciałem, z naszymi myślami.

 

 

Kolorowego potwora „wykorzystuję” na 3 sposoby:

  1. Czytamy książkę, rozmawiamy o emocjach, nazywamy je.

Pomocne mogą być pytania: Jakie emocje Ci dzisiaj towarzyszyły? Których było więcej? Których mniej? Za pomocą kolorowych kubeczków i kamieni dzieci  określają „natężenie” poszczególnych emocji. Rozmawiamy co było przyczyną tych emocji, gdzie pojawiły się w naszym ciele, skąd to to wiemy. Jakie wydarzenia spowodowały, że tak się poczuliśmy? Sytuacje? Potrzeby ? Jak dziecko sobie z nimi poradziło? Czasami rysujemy określone sytuacje.

2. Podobnie jak w punkcie pierwszym zaczynamy od przeczytania książki i rozmowy o emocjach. Następnie na karteczkach mam przygotowane różne sytuacje. Rozmawiamy o tym,  co mógł czuć chłopiec? Co mogła czuć dziewczynka? Jakie potrzeby mogły za tym stać? Dzieci poszukują, zastanawiają się, wrzucają kamienie o odpowiednim kolorze do kubeczków lub wskazują, który „potwór” tak się czuł.  Sytuacje są dostosowane do wieku dzieci.

3. Wykorzystuję książkę również na zajęciach, w których uczymy się wyciszać, relaksować. Również czytamy książkę, rozmawiamy o niej, o emocjach i o tym, że czasami panuje w nich chaos. Następnie poszukujemy sposobów, które pozwalają na uzyskanie „wewnętrznego spokoju”, czyli bycia jak „Zielony potwór”.

 

Dodaj komentarz

Close Menu
×

Koszyk