Paleta – Wyprawka przedszkolaka to propozycja Wydawnictwa Epideixis.
Co znajdziecie w środku?
- drewnianą, okrągłą podstawkę
- drewniane, kolorowe krążki
- 12 tarcz z zadaniami w formie obrazkowej
- instrukcję
Na drewnianej podstawce umieszczamy tarczę stroną z zadaniami ku górze. Następnie bierzemy okrągły krążek, szukamy zadania oznaczonego takim samym kolorem i staramy się je rozwiązać. Krążek odkładamy na miejsce obok poprawnej odpowiedzi.
Poprawność rozwiązanych zadań można sprawdzić odwracając tarczę na drugą stronę. Jeśli kolory klocków zgadzają się z kolorami półkoli na stronie kontrolnej tarczy, zadania rozwiązane są poprawnie.
Zestaw, który posiadam to taki zestaw podstawowy. Przeznaczony jest dla dzieci od około 4 roku życia. Tematyka zadań w nim zawartych dotyczy:
- rozpoznawania kolorów
- wyszukiwania podobieństw i różnic
- łączenia w pary obrazków logicznie do siebie pasujących
- dobierania obrazków według określonych cech
Jest to bardzo fajna propozycja, którą wykorzystać można przy rozwijaniu i doskonaleniu funkcji poznawczych, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, zapamiętywania. Ze względu na formę jest atrakcyjna dla dzieci.
Z Palety można korzystać zarówno w domu, jak i na zajęciach z dziećmi w celu doskonalenia różnych funkcji, poprzez fajną zabawę. Sprawdzi się zarówno w na zajęciach indywidualnych, jak i w mniejszej grupie.
Często korzystałam z niej na zajęciach z wczesnego wspomagania rozwoju oraz w domu, jako formę zabawy z córką.
Bardzo podoba mi się również to, że Paletę można “rozbudowywać” dokupując same już tarcze. W ten sposób ta pomoc “rośnie wraz z dzieckiem” i może być wykorzystywana do np. do nauki czytania, dodawania, odejmowania. Kiedy dziecku znudzą się posiadane tarcze lub zadania będzie znało na pamięć, można nabyć nowe o innej tematyce :
- dla pierwszoklasistów,
- nauka czytania
- bezpieczeństwo w ruchu drogowym
- barwa, linia, rysunek
- dodawanie i odejmowanie
- mnożenie i dzielenie
- środowisko
- a także tarcze “czyste”, na których można przygotować własne zadania o różnym stopniu trudności i różnej tematyce
“Czyste” tarcze wykorzystywałam np. na zajęciach dotyczących emocji, dzieci poszukiwały takich samych emocji, lub do określonej emocji sytuację ją wywołującą ( wcześniej oczywiście zadania rysowałam na tarczach). Dzieci mogą również przygotować zadania samodzielnie np. dla innych dzieci.