Kolejna propozycja ćwiczenia/ zabawy rozwijającej umiejętność nazywania, rozpoznawania emocji oraz identyfikowania ich w kontekście określonych osób, miejsc, sytuacji.
- Prosimy dziecko, aby zastanowiło się i napisało na kartce różnego rodzaju uczucia, które zna. Oczywiście w przypadku młodszych dzieci, możemy im pomóc.
- Następnym zadaniem jest wypisanie przez dziecko, na drugiej kartce, ludzi, miejsc, wydarzeń, które są dla dziecka najważniejsze. Przykładową listę można pobrać tu Lista
- Kiedy dziecko wypisze to, co dla niego najważniejsze, prosimy, aby dopasowało uczucia z pierwszej kartki do każdego z punktów listy ( druga kartka). Np.: mama – radość, szkoła – strach.
- Na koniec pytamy: W którym przypadku czujesz się najprzyjemniej? W którym przypadku czujesz się najbardziej nieprzyjemnie?
Zabawa ta pozwala również na poznanie dziecka, tego co w jego życiu ważne, co sprawia mu radość, które sytuacje/osoby wprawiają je w złość/strach, co je smuci.